fredag 18 mars 2011

Sängkläder med en air av Paris


Idag vaknade jag till ett vitt landskap utanför fönstret. Nu längtar jag till våren i Paris. Förra våren tillbringade jag ett par veckor där och då blev jag också inspirerad till att skapa en kollektion som heter Fleur du France. Den påminner mig om ett hotellrum omgiven av en frodig trädgård med vackra träd, varför inte körsbärsträd i full blom och många sjungande fåglar. Kollektionen som jag lät sy upp i Italien är tillverkad i fin Egyptisk bomull och den är vävd med en teknik som kallas jacquard vilket innebär att den har ett invävt mönster av vackra blad. Varje gång jag bäddar med denna i mitt eget sovrum så förflyttas jag till Paris. Sedan kan man ju alltid förstärka denna känsla genom att köpa nybakta croissanter med marmelad och duka med en söt teservis varje morgon. Kan en dag börja bättre?

Kram
Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar