Kära läsare och kunder. Jag behöver er hjälp gällande köp-processen
runt Millefeuilles produkter. Det är mycket viktigt för mig att varje kund
upplever att det är lätt och säkert att beställa produkter från Millefeuille. I
nuläget fungerar det som följer: Du som kund bestämmer dig för någon/några av
våra produkter och ringer oss eller sänder oss ett e-mail med en beskrivning av
den vara du vill köpa. Därefter sänder vi ut varan mot ett postförskott så du
betalar inget förrän du har varan i din hand. Detta har hittills känts som det
enklaste sättet för att du som kund skall känna dig trygg med köpet.
Nu undrar jag om du anser att det skulle vara ett bättre
alternativ att införa kortbetalning
med tex VISA, Master card och American Express? Det skulle innebära att
betalningen sker redan när beställningen görs och det kommer därför att kunna gå
lite snabbare än med nuvarande hantering. Även Pay-Pal är ett alternativ som vi
just nu överväger. Även då sker betalningen innan varan mottagits. Hur ser du
som kund (eller potentiell kund) på detta? Skall vi ändra eller föredrar du att
vi fortsätter som hittills?
Det är inte alltid så enkelt att köpa produkter över nätet-
tygkvaliteten i ett påslakan är ju tex omöjlig att känna över nätet. Vi har
därför beslutat att sända ut tygprover till dig som är intresserade av att få
känna på tygerna innan du bestämmer dig för at köpa. Vi har även sedan några år
tillbaka infört möjligheten för dig som kund att byta eller sända tillbaka
oanvända produkter inom 30 dagar efter att produkten sänts ut från oss. Detta
för att vi vill vara säkra på att du som kund skall vara helt nöjd med ditt
köp. Även efter köpet anser vi att det är viktigt att hålla kontakten med dig
som kund för att försäkra att du fortfarande är nöjd.
Våra kunder är mycket viktiga för oss och det viktigaste för
oss är att ni känner er trygga med köpet och nöjda med våra produkter. Vi
säljer exklusiva sängkläder och accessoarer och då är det viktigt att allt runtomkring
dem också är professionellt och att servicen är av högsta kvalitet. Detta
gäller från att du först får syn på varan, i dina kontakter med vår kundtjänst,
när din vara anländer till dig och som sagt även efter köpet är klart.
Dela med dig av dina tankar och kommentera detta inlägg
eller sänd oss ett email på följande adress: info@millefeuille.se
Vänligen
Annelie
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar